
Budżet Uczniowski
W tegorocznej edycji Budżetu Uczniowskiego zgłoszone zostały 2 projekty. Jeden w kategorii klas 1-3 oraz jeden w kategorii klas 4-8. Oba projekty uzyskały pozytywną opinię Dyrekcji, Rady Pedagogicznej oraz Rady Rodziców. W obecnej sytuacji rezygnujemy z etapu głosowania i z przyjemnością przystępujemy do realizacji zwycięskich projektów.
Dziękujemy za tegoroczną edycję i gratulujemy zwycięzcom!
Projekt klas 1-3
Zgłaszający:
Uczniowie z klasy 2c
Krótki opis projektu:
W ramach dotacji chcemy zakupić kilka (3-4) mówiących
robotów edukacyjnych, które są rozszerzeniem oferty maty do
kodowania zakupionej w zeszłym roku w ramach BU. Te
zabawki edukacyjne będą wykorzystane podczas lekcji do
rozwijania kompetencji kluczowych uczniów i uczennic
poprzez naukę podstaw programowania. Roboty wraz z matą
będą do wykorzystania w klasach 1-3 oraz na świetlicy.
Dodatkowo gościć będziemy jedną z mam z naszej klasy,
która opowie o swojej pracy programistki, przybliży dzieciom
charakter tego zawodu i rodzaj wykonywanej pracy.
Kosztorys:
Ok 4 szt x 250 zł =1000 ZŁ
przykładowy cennik:
https://allegro.pl/oferta/clementoni-super-doc-mowiacyrobot-
edukacyjny-nowy-12839756218
W zależności od kosztu jednostkowego, zakupimy tyle
robotów, ile będzie to możliwe w ramach dotacji.
Będziemy szukać najkorzystniejszej oferty biorąc pod uwagę
koszty przesyłki.
Uzasadnienie:
Celem projektu jest rozwój kompetencji kluczowych uczniów i
uczennic, w tym kreatywność, innowacyjność, podejmowanie
ryzyka, umiejętność planowania, organizowania,
analizowania, oceny, zarządzania i wdrażania projektu oraz
umiejętność współpracy w zespole, by osiągnąć zamierzone
cele. Wspieranie rozwoju tych umiejętności to obowiązek
szkoły, jednak wiele czynników nie ułatwia realizacji tych
wytycznych podczas nauki i pobytu w placówce. Wierzymy
jednak, że z pomocą mogą przyjść wysokiej klasy zabawki
edukacyjne, które uatrakcyjniają zajęcia i angażują dzieci doProjekt jest adresowany do nauczycieli i nauczycielek edukacji
wczesnoszkolnej oraz uczniów i uczennic klas 1-3 w SP 175.
Sprzęt będzie mógł być wykorzystywany także na świetlicy.
SUPER DOC Mówiące Roboty Edukacyjne będą służyć
wszystkim chętnym dzieciom, aby przybliżyć je do
zrozumienia podstaw programowania. Tego rodzaju zabawka
rozwija nie tylko fantazję, kreatywność oraz logiczne
myślenie, ale uczy dzieci również opowiadania historii. Do
zestawu dołączone są przebrania czterech postaci: smoka,
czarodzieja, wróżki oraz rycerza. Każda z nich ma swoją
osobowość i misję do wykonania.
Mówiący robot edukacyjny Super Doc ma 2 tryby gry:
swobodne samodzielne programowanie robota;
programowanie przy użyciu kart sugerujących proste
skojarzenia logiczne.
Edukacja przez zabawę z wykorzystaniem robotów będzie
wzmocniona spotkaniem z Ewą Popiel, mamą uczennicy z
naszej klasy. Pani Ewa zadeklarowała, że jako absolwentka
informatyki chętnie przyjdzie do szkoły i opowie dzieciom o
tym, czym jest programowanie, jak jest wykorzystywane w
życiu zawodowym itp. Zaproszenie na spotkanie skierujemy
także do syna Ewy, ucznia 8 klasy, który pasjonuje się
programowaniem.
Projekt klas 4-8
Zgłaszający:
Uczennice z klasy 4a i 7c
Krótki opis projektu:
Wygodne fotele i kocyki do czytelni szkolnej.
Kosztorys:
Fotel uszak Family Meble wielokolorowy
749zł x 2szt = 1498zł
+ przesyłka 238zł
Koc Decovena bawełna 98zł x 2szt = 196zł
(przesyłka gratis)
suma 1932zł
linki do konkretnych ofert, które dzieci znalazły w internecie i wybrały do projektu.
https://allegro.pl/oferta/fotel-uszak-w-kratke-morski-turkus-butelkowa-ziel-11326771425
https://allegro.pl/oferta/koc-pled-bawelniany-w-jodelke-150×200-szary-loft-10821287123
Uzasadnienie:
Ponieważ potrzebujemy miejsca do odpoczynku a czytelnia jest na to dobrym miejscem. Projekt będzie adresowany do wszystkich uczniów. Będzie służyć wszystkim, którzy chcą odpocząć.
Dłuższy opis projektu:
Celem naszego projektu jest zakup 2 foteli i 2 kocyków do czytelni szkolnej. W szkole przydałoby się miejsce do odpoczynku, spokojnego spędzenia czasu, przeczytania książki w wygodnych warunkach. Czytelnia jest otwarta dla każdego ucznia, więc każdy będzie mógł korzystać z foteli. W ramach przygotowania do tego projektu zmierzyliśmy ilość dostępnego miejsca w czytelni i wybrane przez nas fotele zmieszczą się przy szafie z książkami.